Mazda începe producția de serie a lui MX-30 E-SKYACTIV R-EV

Autor: Adrian Somai 23 iun. 2023 Știri auto

Producția modelului electric hibrid plug-in cu motor rotativ pentru piața auto europeană a început la Hiroshima, anunțul fiind făcut de Mazda prin intermediul unui comunicat de presă.

Procesul de producție al noului model se desfășoară în cadrul uzinei Ujina nr. 1 din Hiroshima. MX-30 e-Skyactiv R-EV este primul autovehicul Mazda produs în serie, echipat cu un motor rotativ, în 11 ani de la întreruperea producției Mazda RX-8, în iunie 2012. Cumulat, Mazda a produs peste 1.99 milioane de vehicule cu motor rotativ.

Modelul MX-30 e-Skyactiv R-EV este un vehicul electric hibrid plug-in (PHEV) inedit, ce oferă un nou scop motorului rotativ unic al Mazda. Acest motor cu ardere internă, compact și ușor, alimentează un generator care fie încarcă bateria, fie furnizează energie suplimentară, dacă este necesar. Vehiculul este întotdeauna acționat de motorul electric.

În timp ce autonomia de 85 de kilometri a bateriei electrice a modelului MX-30 e-Skyactiv R-EV este suficientă pentru majoritatea nevoilor cotidiene de condus, motorul rotativ extinde autonomia atunci când este cazul. Astfel, MX-30 e-Skyactiv R-EV este autovehiculul ideal pentru cei care doresc să conducă electric în cea mai mare parte a timpului și să parcurgă ocazional distanțe mai lungi.

Soluțiile Mazda pentru atingerea neutralității emisiilor de carbon

Prin noul model MX-30, Mazda face un pas important și în ceea ce privește neutralitatea emisiilor de carbon. În procesul de design au fost adoptate produse naturale, precum sunt pluta și țesăturile realizate din materiale reciclate. Vopseaua în mai multe tonuri a modelului MX-30 este aplicată cu ajutorul unui pistol de pulverizare de înaltă precizie, ce răspândește fiecare culoare cu acuratețe pe suprafețele necesare, totodată reducând semnificativ pierderile de vopsea.

În plus, vopselele nou dezvoltate se întăresc la o temperatură neobișnuit de scăzută, de aproximativ 80°C. Împreună, aceste etape reduc emisiile de CO2 ale procesului de vopsire în mai multe tonuri cu aproximativ 34%-37%.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: ProMotor


Adrian Somai
Adrian Somai
Am studiat cursurile Facultății de “Finanțe, Asigurări, Bănci și Burse de Valori” din cadrul Academiei de Studii Economice București. Lucrez în presă de mai bine de cinci ani, colaborând de-a lungul vremii cu diverse publicații precum Ziarul de Sport, Cars.ro sau Manager.ro. Mi-a plăcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide